Pokud vlastníte e-shop, máte nastavenou reklamu na vyhledávání klíčových slov, nezapomínejte také na přímou komunikaci se zákazníkem prostřednictvím e-shopu a sociálních sítí. Představte si, že vlastníte kamenný obchod, kam za Vámi přijde zákazník a Vy se k němu postavíte zády a nijak s ním nekomunikujete. Myslíte, že u Vás nakoupí?
Atraktivita cen a široká škála produktů je jedna věc, ale stejně důležitá je také Vaše komunikace se zákazníkem navenek a celkové vyzařování e-shopu. Je dobré e-shop zosobnit, odlišit se designem a nebát se detailního popisu produktů, psaní blogu, či spárování sociálních sítí s e-shopem. Vytvořte si blog, kam zákazníkům budete vkládat rady a tipy a budete je jakkoliv inspirovat. Můžete si také na svůh e-shop pořídit chatbota, který vám umožní přímý kontakt se zákazníkem, pokud bude mít na nějaký produkt, či samotný nákup na e-shopu jakýkoliv dotaz.
Pojďme si říci, co proto můžete udělat.
1) Váš příběh – něco o Vás, majitelích e-shopu a o tom, co vás přivedlo k prodeji daného zboží na e-shopu a k vlastní tvorbě e-shopu
2) Psaní blogu alias tipy a triky, jak se zbožím zacházet. Například: Prodáváte pomůcky pro zahrádkáře? Vkládejte jim na e-shop tipy a triky, jak pěstovat květiny, dělat zahradní architekturu a podobně. V článku jim nezapomeňte zmínit, co pro to mohou u Vás na e-shopu nakoupit.
3) Zaveďte si sociální sítě a odkryjte Vaší každodenní práci a komunikujte se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí. Zákazník Vás tak lépe pozná, bude ve Vás mít důvěru a tím si vytvoříte komunitu zákazníků, kteří dané produkty už nenakoupí jinde.
Závěr: Netvořte bariéry, ale naopak je bourejte, nechte zákazníka nahlédnout do vašeho pracovního prostředí a raďte jim, jak se zakoupenými produkty naložit. Aby se cítili, že o ně každodenně pečujete.“
Sledujte náš blog a sociální sítě 🙂
Andrea & Klára